Healthy blogs

 

Lees hier alle trends en weetjes rondom een healthy lifestyle!

 

 

 

 

 

 

Afvallen met koolhydraatarme recepten

 

Ooit gedacht aan citroenspiezen, notencake of yoghurt met havermout? Deze heerlijke koolhydraatarme recepten staan bij steeds meer mensen op tafel. De reden? Je kunt er razendsnel door afvallen.

Het zal je niet verbazen dat je met koolhydraatarme recepten zeer goed en gevarieerd kunt afvallen. Deze recepten stellen je namelijk in staat om in vrij korte tijd aardig wat kilo’s te verbranden. En dat alleen maar door je voedingspatroon aan te passen.

Hoe zit dat nu precies? In dit artikel leggen we dat kort aan je uit.

Koolhydraten

Om te begrijpen waarom een koolhydraatarm dieet zo effectief is, moet je begrijpen wat koolhydraten zijn. Koolhydraten zijn voedingsstoffen – naast eiwitten en vetten – die je nodig hebt. Maar de hoeveelheid is wel belangrijk. Als je teveel koolhydraten binnen krijgt, word je dikker. Overtollige koolhydraten worden niet verbrand en als lichaamsvet opgeslagen. Dit worden foute koolhydraten genoemd. Die koolhydraten zitten in veel producten die we dagelijks eten, zoals pasta en aardappel, maar ook in brood en rijst.

Koolhydraatarme gerechten

Het helpt dus om op zoek te gaan naar gerechten waarin veel minder koolhydraten zitten. Deze zogenaamde koolhydraatarme gerechten helpen je om op gewicht te blijven, helpen je af te vallen en voorzien in voldoende energie om de dag door te komen. Of je nu zoekt naar ontbijt, lunch of koolhydraatarme hoofdgerechten, er is genoeg te vinden. Je zal niet merken dat je honger hebt, want alternatieve voedingsstoffen (zoals vetten en eiwitten) voorzien in de energie die je nodig hebt.

Andere voordelen van gezonde koolhydraatarme gerechten zijn: een verminderde kans op diabetes, een lagere bloeddruk en een verminderd risico op hart- en vaatziekten.

Afvallen doe je met een koolhydraatarm dieet

Het mag duidelijk zijn: een koolhydraatarm dieet is de ideale manier om af te vallen. Het beste volg je zo’n dieet door het bereiden van koolhydraatarme gerechten. Je krijgt zo voldoende energie binnen, maar niet meer de overtollige koolhydraten die als vetmassa worden opgeslagen. Binnen een paar weken zal je je fit en slank voelen en bereikt je zelfvertrouwen een nieuwe piek. Op internet en in de bibliotheek zijn talloze recepten te vinden om koolhydraatarm te koken.

gallery/photo-3
https://farm5.staticflickr.com/4280/34471509063_aa06a93506_h
https://farm5.staticflickr.com/4271/34278003403_8192b98d13_o